Welcome here! Please leave your comment and follow my blog. Use CTRL+C to copy (no right click allowed)
This blog is full of tutorials. Please use them, by clicking the "STUFF" page above^^ Thanks for your visit!!
I'm Gifta, I can't online everyday /^-^\/>

Thank you for your visit, please use my tutorials...!
August 05, 2016

Saturday, April 22, 2017

Underline Style (Disappear When Hover)

Hellooo..! Kemarin Azka nanya nih... Gimana caranya bikin underline kayak aku, yang kalau di hover bisa menghilang? Oh iya, di tutor ini Gifta mau beri 2 cara^^ Kalian mau tau juga? Langsung aja read moree!

Tutorial 1:

Step one:

Blogger >> Template >> Edit HTML

Step two:

Lalu, copy kode:
u {
text-decoration: none;
border-bottom: 2px solid pink;
}
u:hover {
border-bottom: 5px solid transparent;
transition: all 0.5s ease-in-out;
}
Step three:

Cari kode ini:
u {
Dan tukar semua kode mulai dari u { sampai } dengan kode yang sudah kalian copy.

Atau kalau belum ada paste DI BAWAH kode:
/* Header
Step four:


And save it!

-----------------------------------

Tutorial 2:

Step one:

Blogger >> Template >> Edit HTML

Step two:

Lalu, copy kode:
u {
text-decoration: none;
border-bottom: 2px solid pink;
}
u:hover {
border-bottom: 2px solid transparent;
transition: all 0.5s ease-in-out;
}
Step three:

Cari kode ini:
u {
Dan tukar semua kode mulai dari u { sampai } dengan kode yang sudah kalian copy.

Atau kalau belum ada paste DI ATAS kode:
}]]></b:skin> 
atau kalau ngga ada kode itu, paste DI ATAS kode:
</style>
Step four:


And save it!

There are 2 comments.
Please post another comment..